0

Inga produkter i varukorgen.

Hem

Villkor

När du beställer produkter från vår blombutik behöver vi samla in och spara ditt för- och efternamn, din adress, postnummer samt din e-postadress. Dessa uppgifter, samt dina betaluppgifter, behöver vi för att kunna ta betalt för ditt köp, skicka hem de produkter du beställt och kontakta dig. Vår lagliga grund för att behandla dina personuppgifter är därför avtalet med dig som köpare. För ändamålen med ditt köp sparar vi dina kunduppgifter i två år. Uppgifter nödvändiga för vår bokföring sparar vi i minst sju år.

Läs hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Leveranstid

För att minimera kostnader för frakt skickas majblommor ut med intervall. Postgången ser olika ut beroende på var i landet du bor, leveranstiden kan därför variera, men inom 14 dagar ska beställningen ha kommit fram och i de flesta fall snabbare än så.

Ångerrätt

När du beställer produkter i Blombutiken har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot din vara. Om du vill utöva ångerrätten ska du skicka ett  tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post till insamling@majblomman.se/Majblommans Riksförbund, Kungsgatan 28/411 19 Göteborg). Du kan använda denna blankett, men du måste inte använda den. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Vi återkommer sen till dig med instruktioner om hur du ska returnera  din vara för att ångra dit köp. Returfrakten betalas av köparen.