Volontär
På den här sidan hittar du svaren på de vanligaste frågorna om insamlingen. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss via formuläret längst ner på sidan.
Vi har inte fått blommorna/rekryteringsmaterialet.
Logga in webbshopen och klicka på mina sidor (uppe till höger). Här går det genom kollinumret att spåra sändningen och se var den befinner sig.
Om paketet är borta – maila insamling@majblomman.se Ange kollinummer och att paketet verkar vara försvunnet. Vi mailar eller ringer upp med besked så snart vi har möjlighet.
Vår leverans stämmer inte överens med det vi beställde.
Det gör ingenting eftersom leveransen inte ska betalas. Skicka gärna ett mail till insamling@majblomman.se så har vi möjlighet att utvärdera antalet felskick efter avslutad insamling.
Vill du beställa mer? Lägg en ny order i webbshoppen
Är det för sent att beställa material?
Nej, det går att beställa material under hela insamlingen. Lägg en order senast klockan 12:00 för leverans nästkommande dag.
Jag har glömt mitt lösenord till Flora.
Lösenord till Flora är lokalföreningsnummer på både namn och lösenord.
Jag har glömt mitt lösenord/e-postadress till gruppkodssidan.
Klicka på knappen ”glömt lösenord”. Följ instruktionerna.
Jag har redan ett konto för att skapa gruppkoder men kommer inte in.
Alla användarprofiler är nollställda och behöver registreras igen.
När ska vi ställa ut sista chansen-lådan?
Sista chansen-lådan är en låda där ni lägger överblivna blommor som barnen inte lyckats sälja. Ni kan ställa ut lådan på till exempel ett företag eller restaurang efter 3 maj, när barnens försäljning är avslutad. QR–koden som levereras med lådan klistras på lådan. QR-koden är kopplad till rätt lokalförening och man kan följa försäljningen i Flora.
När kan barnen redovisa sin försäljning?
Barnen redovisar sin försäljning i appen från 4 – 26 maj.
Hur går barnens redovisning till?
Barnen redovisar försäljningen efter instruktioner i appen. Har barnet ingen telefon kan gruppkodsstartaren eller lokalföreingen hjälpa barnet genom att redovisa på samma sida där gruppkoden skapades.
Hur hittar jag barnens QR-kod för redovisning i Flora?
När du är inloggad i Flora finns en knapp vid sidan om barnets namn. Klicka på knappen och skanna QR-koden.
Vad gör vi med kontanter?
Alla kontanter ska swishas in på barnet genom QR-koden i barnets app eller i Flora. Barnen får samma uppmaning i samband med redovisningen.
Fyll i och skicka in din fråga här